onsdag, desember 12

julestemning

i dag så jeg en reklame. og den fikk jeg så julestemning av at jeg begynte å grine. hvilken? jo, nsb reklamen om han som setter seg på toget og ser all slags bilder på juleminner. tre nøtter til askepott, grevinnen og hovmesteren, juletre, snipp og snapp etc. for greit. mye av det som får meg i julestemning er ting på tv. litt kjipt, kanskje. men julestemning er julestemning, og ingenting er bedre enn det. andre ting som får meg i julestemning er lukten av mandariner, og selvfølgelig lukten av pinnekjøtt. den er nesten hellig. sølvguttene i bakgrunnen, glass som er ekstra blanke fordi man bare bruker dem en sjelden gang og strømpebuksefølelsen. strømpebuksefølelsen er egentlig noe som minner meg om alle slags høytider eller bursdager. når man skulle pynte seg, tok man på seg fine strømpebukser. de pakket inn beina og gjorde dem ekstra fine. de var litt ubehagelige og strammet litt på magen. men det var sånn det skulle være. i tillegg til alt dette er det julestemning å høre på julemusikk som o helga natt og carol of the bells. for ikke å snakke om stille - snø - følelsen. når du har vært ute på kvelden, og er på veg hjem og det begynner å snø. og man bare må stoppe opp og høre på hvor stille det er.
det er veldig deilig med julestemning når den først kommer:-)

Ingen kommentarer: