søndag, august 10

moter og manipulasjon

de fleste jenter i dag har en tights i skapet. gjerne flere, i forskjellige farger og lengder. heisann. hva har skjedd? jeg husker svært godt at det for bare noen år siden var noe av det støggeste man kunne gå med. i dag synes jeg at det er veldig pent. men jeg husker så vidt hvordan det føltes å hate tights, og jeg er litt urolig over tanken på hvordan jeg nå har skiftet mening. det samme gjelder 80 tallet. jeg husker jeg i 1997 tulla med at kanskje 80 tallet kommer tilbake en dag. alle lo. ingen trodde at det noen gang kom til å skje. samme med bukser med høyt liv. du var utstøtt hvis du gikk med det i 1998. jeg husker 80 tallet da det opprinnelig var. jeg husker den tiden da alt med 80 tallet var det mest ukule som fantes. og nå har det vært tilbake en stund. litt pjattete å bry seg med kanskje, men det er veeldiig merkelig hvordan moteindustrien plutselig klarer å få oss til å synes noe er fint. moten i dag vil være skrekkelig om 10 år til. vi vil se tilbake på denne tiden som den perioden vi gikk med høye bukser og tunika over tights. og vi vil hate det. vi som går med det i dag og digger det, vil i fremtiden hate det vi har på oss nå. de samme personene, bare forskjellig meninger som følger tiden. vi har ikke kommet på det selv. meningene våre kommer annetsteds fra. jeg synes det er litt skummelt. vi må være fryktelig lette å manipulere.

Ingen kommentarer: