torsdag, september 3

TV - slaven

Her kommer et innlegg om hva jeg liker å se på TV. Nå bor jeg i Lillehammer, og som hjemmeværende/arbeidsløs blir det en del tv-titting. Dette er de programmene jeg liker å se på TV og hvorfor (i tilfeldig rekkefølge):

1. Seventh heaven. Fordi jeg blir litt provosert, rett og slett. De menneskene er så kontrollerende. Jeg merker jeg blir litt sint.

2. Dr. Phil. Fordi titterinstinktet mitt slår inn, og jeg fasineres av folks merkelige liv og problemer.

3. Dharma and Greg. Fordi jeg kjenner meg litt igjen, av en eller annen grunn.

4. Scrubs. Fordi jeg liker hvordan de viser hva som skjer inni hodene på folk.

5. Air crash investigation. Fordi jeg hater å fly. Kort og godt.

6. Venner for livet. Jeg aner ikke hvorfor. Jeg har sett alle episodene så mange ganger at de ikke bør være morsomme lenger. Men de er det fortsatt.

7. Mythbusters. Fordi de bruker masse kunnskap, penger og ressurser på populærvitenskap. I love it.

8. God morgen Norge. Jepp.

9. The doctors - Where MD meets TV. Dette er et skrekkelig program hvor leger skremmer amerikanske pasienter til å bruke masse penger på all slags tester. Det moralistiske og lettere kjønnssegregerte USA skinner igjennom pene leger som skal prøve å opplyse folk.

10. Southpark. Ingen over - ingen ved siden av. Det finnes intet krassere politisk program.

1 kommentar:

Peter sa...

hoho. silje er arbeidsledig og har begynt å skrive blogg igjen.